Returer och byten

  • Börja med att skicka ett mail till oss (info@jhstore.se). Ange namn, ordernummer och om det gäller byte eller återköp så hjälper kundtjänst dig vidare!

    Du kan returnera varor enligt våra returvillkor. För mer information, besök villkor & information
    https://jhstore.se/sv/villkor-info

  • Du har 14 dagar på dig att returnera en vara från det att du mottagit din beställning, enligt distansköpslagen.

  • Nej, tyvärr är det inte gratis returfrakt.

    Vid en retur finns det 2 val att välja mellan:
    Antingen betalar du som kund för frakten själv via valfritt fraktbolag

    Vi erbjuder även returfrakt via Postnord för 65:-, för att underlätta hanteringen för dig som kund.

    Vid ett byte till annan vara står vi för frakten tillbaka till dig!

  • Vid defekt vara vid leverans eller transportskador ska anmärkning ske inom 3 dagar efter mottagande enligt reklamationslagen. Reklamation ska göras skriftligt till info@jhstore.se och inkludera ordernummer, beskrivning av felet samt bilder på skadan.

Beställningar

  • Vi erbjuder ett flertal olika betalningsmetoder:

    • Klarna Faktura
    • Swish
    • Kort
    • Paypal
    • Apple Pay
  • Ja, klart du kan det!

    Välj bara "Hämta i butik" i kassan som leveransmetod.

  • Presentkort kan du använda både i butik och på hemsidan.

    För att använda ett presentkort online så skriver du in koden från ditt presentkort i fältet för rabattkod / presentkortskod i kassan.

Frakt

  • Ja, vi skickar till alla länder!

    Fraktalternativ samt fraktkostnad finns i kassan vid utcheckning.

  • Leveranstid inom Sverige är vanligtvis 1–3 arbetsdagar.

  • Det är fri frakt inom Sverige vid ordervärde över 750 kr.

    Fri frakt till övriga världen vid ordervärde över 2 000 kr.

  • Vi skickar alla beställningar med PostNord.
    Man kan även välja att betala extra för att skicka via DHL
    .

  • Om du inte hinner hämta ut ditt paket och varan kommer i retur till oss så hör vi av oss och frågar om du vill att vi skickar din försändelse igen för en kostnad på 65:-

    Vid outlöst paket där du som kund inte vill att vi skickar varan igen, debiteras extra kostnader, lägsta avgift är 250 kr.

  • För att spåra ditt paket från JH Store så rekommenderar vi att ladda ner Postnords app och se leveransbesked där.

Arbetskläder

  • Du kan som företagare handla arbetskläder hos oss. För att aktivera ett företagskonto, vänligen kontakta oss via mail (info@jhstore.se) eller telefon (013-121226) så kommer en medarbetare hjälpa Er.

  • Leveranstid inom Sverige är vanligtvis 1–3 arbetsdagar.

  • Det är fri frakt inom Sverige vid ordervärde över 750 kr.

    Fri frakt till övriga världen vid ordervärde över 2 000 kr.

  • Vi skickar alla beställningar med PostNord.
    Man kan även välja att betala extra för att skicka via DHL
    .

  • Om du inte hinner hämta ut ditt paket och varan kommer i retur till oss så hör vi av oss och frågar om du vill att vi skickar din försändelse igen för en kostnad på 65:-

    Vid outlöst paket där du som kund inte vill att vi skickar varan igen, debiteras extra kostnader, lägsta avgift är 250 kr.

Jernhest Smycken

  • För att hålla dina smycken fina länge, rekommenderar vi att du rengör dem regelbundet med en mjuk trasa och ljummet vatten. Undvik starka kemikalier och förvara smyckena separat när du inte använder dem.

  • Alla smycken vi säljer från Jernhest är tillverkade i Rostfritt stål med olika legeringar.
    Detta innebär att våra smycken ej missfärgar eller tappar färgen / lystern.

  • Ja, vi erbjuder en 2-årig garanti mot material- och produktionsfel. Kontakta oss gärna om du skulle uppleva några problem med ditt smycke, så hjälper vi dig direkt.

  • Marmorn som används i våra smycken är hämtad från svenska stenbrott, främst från Östergötland. Vi är stolta över att använda lokala material för att framhäva vårt svenska arv.

  • Ja, våra produkter är allergivänliga och fria från nickel och bly. Vi använder material som rostfritt stål, vilket är idealiskt även för känslig hud.

Kontakta oss